söndag 11 februari 2018

Året som gått - december 2017

Bakar pepparkakor med mitt barnbarn. Han oerhört stolt. Äter bara minimalt av degen och kavlar och måttar kakor med frenesi. Bra blir det. Tre plåtar gjorde vi och han var med hela tiden, stående på en stol. Stolt som en tupp var han sedan vi packat ned kakorna i en burk och han fick ta med dem hem och bjuda mamma och pappa. Och naturligtvis bjuder han sin mormor och bonusmorfar på julfika. Med pepparkakor.

Fortfarande ganska mycket jobb, men den här månaden minskar det och kontorsarbetet ökar. Göra programblad är inte helt fel. En baggis, tycker jag... enda problemet är att få allt att rymmas på liten plats... men det löser jag galant.

Äntligen får vi tag på en elektriker som kan göra lite el-jobb i bostaden. Verkar jädra svårt att få tag på någon. En del har inte tid, andra vill inte och en del gör inte jobb åt privatpersoner och säger att privatpersoner inte betalar för jobben. Jag har alltid betalat. Bonusdotter och bonusbarnbarn kommer till oss för lilla jul.

Det blir en lugn och fin jul. Massa klappar och god mat. Jobbar timmar i mellandagarna, kompar resten. Bonusson hälsar på.

Och nu har vi nött ut år 2017 och lägger det till handlingarna. Naturligtvis har betydligt mycket mer hänt än vad jag skriver. Allt vill jag av förklarliga skäl inte skriva ut. En del är privat och en del har inte alla i hela världen med att göra. Vill man veta kan man ju fråga öga mot öga. Har stora förhoppningar inför år 2018, som jag vet blir ännu bättre. Då satsar jag på mig själv och vårt förhållande... men mest på #mefirst. För jag är ju faktiskt viktigast!

Ta nu och ägna dig åt dig själv och ditt och ha ett underbart gott nytt 2018... för det ska jag.

Tack för 2017!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...