söndag 28 januari 2018

Året som gått - februari 2017

I februari börjar födelsedagarna att dugga tätt igen. Är man många i släkten så blir det så. Februari har hittills två födelsedagsfirare. Naturligtvis ska de firas.

Februari brukar också kallas Vabruari... men vi har inte vabbat barnbarn, istället köpte vi kläder till barnbarn. Mycket smidigare.


Går och ser den lokala revyn. Nästan ett måste när man jobbar som jag. Fast jag kan erkänna, jag blir lite mättad på all kultur. Först jobba med den och sedan konsumera den. Men det går bra. Jobbar mycket, både dagtid och kvällstid.


Vi är med i ett healingprojekt och jag kursar trumhealing. Trummar och trummar. Ger trumsessioner till nära och kära och hugade. Allt för att träna.

Detta ska visa sig bli en början till ytterligare förkovran i just trumhealing. Mysigt. På Alla hjärtans dag lägger vi ut ett kristallnät för att ytterligare manifestera vår kärlek till varandra.

Målar min egen trumma och motivet är givet. Den stora vita vargen, och portalen, samt månen och den lilla figuren. Mycket lätt att måla den, penseln bara flyter fram och jag njuter av att måla.


Jag klipper av mitt långa hår. En ny era har börjat. Ibland måste man göra om sig. Kasta allt gammalt och kliva in i något nytt och fräscht. Börja på ny kula. Det ska visa sig att detta verkligen är börja på något nytt. Och som vi kastat gammalt och sånt med fel energier och minnen. Kan säga att våra garderober är totalt förnyade, och med sådant som bättre matchar oss och de vi är idag. Klass, ska det vara.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...