fredag 4 december 2015

Plejaderna

I natt var det stjärnklart... innan snöfallet drog in. Naturligtvis måste vi titta på stjärnorna innan sängdags. Helt underbart att både med och utan kikare stå och titta upp i natthimlen och se vilken aktivitet det är där. Hur många stjärnor som helst som blinkar tillbaka mot oss. Hej hej... ungefär.

Den här gången kikade vi speciellt efter Plejaderna.

Har alltid tittat mot stjärnorna. Redan som riktigt litet barn fick jag se dem. Mina föräldrar var ute och gick med mig i min liggvagn, med sufletten nere... och jag tittade. Sedan har det bara fortsatt. Stjärnskådandet. Och jag tänker inte sluta med det... när jag så lätt kan se hem. För vi alla är från stjärnorna och är av stjärnstoft.

1 kommentar:

Prettomorsan sa...

Något av det finaste jag vet, är när man är i sommarstuga på sensommaren eller hösten. Åka ut med båten på sjön, bädda ned sig i filtar och ligga där och se upp mot alla stjärnor. Där är så mörkt så man ser hela vintergatan. Så flyter man omkring där, och bara är ett med alltet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...