torsdag 12 mars 2015

Den förbannade tomten...

Så här års skulle han egentligen ligga och sova. Av någon anledning har han dröjt sig kvar. Hållit sig undan från förrådet.

Han har tittat fram på olika ställen. Stuckit fram sin röda näsa... plirat med ögonen... varit retsam.

Varje gång vi har tänkt att bära ut honom i förrådet för vila så har han gjort sig osynlig. Varje gång.

Den där förbannade tomten.

Inte så att han är ond. Nej då. Inte alls.

Idag stack han fram sin röda snok, plirade med ögonen och skulle med i bilen. Ville ta en tur och se sig om. Nej, sa vi. Icke.

Hur som helst... tomten följde med. Hoppade först in vid ratten. Jag föste iväg honom därifrån. Han satte sig på passagerarsidan. Fumlade efter bilbältet. Jag röt till att han skulle gå till förrådet. Då smet han iväg till baksätet, drog bältet runt sig och vägrade att kliva ur bilen. Skulle bara åka... sa han.

Så...

nu sitter tomten i baksätet. Bilen står parkerad utanför jobbet. För säkerhets skull tog jag med nycklarna... annars vet jag inte om jag har bilen kvar när jag slutar jobba.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...