måndag 9 februari 2015

Önskelista

Jag har en önskelista.
Inte på saker att ställa i skåp och lägga i lådor. Inte prylar på det sättet.

Jag har en önskelista.
På den står mer tid. Mer tid med mitt och det jag älskar att göra.
Mer tid att fotografera, mer tid att måla, teckna... och så vidare... att utvecklas konstnärligt.
Mer tid att gå i skog och mark, med kamera samt papper och penna. Mer tid att hitta själen i det jag ser och avbildar.
Mer tid att meditera och odla min egen själ, utveckla det mediala. Tid med det som inte alla ser och hör eller känner..

En gång för många år sedan gjorde jag massor med bilder i Photoshop genom att klippa och klistra och på så sätt bygga helt nya bilder. Den ena bättre än den andra. Bra var jag på det. Nu en massa år senare har jag nästan glömt hur jag gjorde. Dags att ta fram kunskaperna igen.

En gång för många år sedan tecknade jag massor. Allt gick att avbilda. Bra var jag på det också. Nu går jag en konstkurs där vi har börjat med att just teckna. Så där får jag i alla fall plocka fram gömda kunskaper. Fast jag inser att de sitter väl gömda... jag får locka fram dem med fina pennor och papper av olika slag.

En gång för många år sedan lärde jag mig att meditera. En kurs som jag hittade när jag var utbränd. Den jag mig vägen tillbaka till livet. Jag var bra på att meditera. Kunde egentligen det redan innan, bara det att jag inte visste att jag kunde. Var så bra att jag kunde lära ut, om jag ville. Men... annat kom emellan så det blev inget av att lära andra. Nu kan jag... nu vill jag.

Så står det på min önskelista!


Sedan har jag ju en önskelista på saker också...
mer konstnärligt material
mer rekvisita till studion
mer tillbehör till kameran
en "Rut" som kommer och städar
en kock som lagar maten och handlar

För övrigt är jag nöjd med livet. Just som det är. För nu har jag det bra. Nu är livet som jag vill ha det. Tryggt och kärleksfullt. Fullt av drömmar...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...