fredag 19 december 2014

I vargens spår

Hantverk ligger mig varmt om hjärtat.

Och jag är bra på det mesta vad gäller hantverk. Utan att skryta.

Hantverk, målande, foto och skrivande är vad jag skulle ha arbetat med under hela den del av mitt arbetsliv som gått. Hur det blir med den del av arbetslivet jag har kvar vet jag inte. Jag arbetar på att arbeta med det jag känner för. Gillar ju också att gå den väg jag vill gå... så varför inte?

Hantverket går också som en röd tråd genom släkten sedan generationer. Så varför skulle inte jag hantverka och vara konstnärlig... det som är helt normalt för mig.

Inför nästa år, år 2015, har jag många tankar, planer och idéer. Färdiga koncept. Plus att jag då äntligen får lära mig mer om det jag gillar... på en halvtidskurs i konst som räcker hela vårterminen. Jädrar vad kul!

Nu när jag får tänka och tycka som jag vill, utan någon som stoppar mig... då händer det saker. Allt går den väg jag vill. Allt går den väg jag tänkt och planerat. Allt går i vargens spår...

som utbildningen i somras, och i höstas... som sedan resulterat i tankar och idéer för framtiden.

Allt går i vargens spår...

som drömfångarna jag tillverkade. Levande och energibalanserade drömfångare, som bara jag kan göra dem. Fulla av härligt liv. Fulla av goda energier. Warglycke går i vargens spår... och spås en lysande framtid!

Saknar min hundvarg... Laika Siberia. Men nu får hon göra det hon ska göra och är bra på.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...