tisdag 28 oktober 2014

Unnes dagbok - torsdag den 16 juni

Torsdag den 16 juni.

Hej... eller är det hej man ska säga så här i början? Kanske goddag, gomiddag eller gokväll... I alla fall behöver jag inte ta av mig kepsen och bocka... alltid en fördel.

Jag har aldrig skrivit dagbok förut, men nu ska de bli av... läste i en sån där tidning som morsan en gång läste, att det ska vara så bra att skriva av sig i en alldeles egen dagbok. Läste också att vissa skriver offentligt på något som heter internet så att alla kan se det... men så modig är jag inte ännu. Måste lära mig hur man gör när man skriver sånt här först.

Det sades i tidningen också att man gärna skulle kalla dagboken för ett namn... å jag har tänkt och tänkt, men vet inte vad som kan vara lämpligt namn för en bok som jag själv skriver. Kanske mitt eget namn, Unne Smalberg? Nä, verkar ju lite dumt... kära Unne, som om jag skriver till mig själv... fast egentligen gör jag ju det!

I alla fall så är det kväll, och sommar, och jag ska lägga mig i min ensamma säng och drömma... klockan är ganska sen på kvällen och solen håller på att bädda åt sig vid horisonten.

Kanske ses vi i morgon!


 All likhet med verkligheten är bara förbannad lögn och dikt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...