fredag 17 oktober 2014

Just bara för att jag kan!

Varför håller du på med sånt där hela tiden?

Ja, en del funderar. Varför. Men det är så enkelt. Bara för att jag kan.

Bara för att jag kan.

Värre än så är det inte. Jag har det. Kunskapen. Viljan. Intresset. Glädjen. Lusten. Känslan. Ja, jag har det. Och jag kan. Därför.

Så varför skulle jag inte? Svara på det den som kan. Säg inte att det är förspilld tid. Det är min tid. Och min tid gör jag vad jag vill med. Den är just bara min. Det är mitt liv. Och mitt liv fyller jag med vad jag vill. Och vem jag vill. För även det har "vän av ordningen" åsikter om. Men skit i det. Jag gör som jag vill. Jag gör det jag vill. Jag gör det som jag ska göra i mitt liv. Bry dig inte vad jag gör och gör ditt istället.

Alla har vi våra liv. Alla har vi det vi ska göra i detta liv. Gör då det. Inte hacka och gnälla på andra. Det tar inte ditt lilla liv här på jorden framåt. Inte ett jädra steg framåt kommer du om du ägnar dit åt vad andra gör eller inte gör. Ta tag i ditt liv och lev det. Så lever jag mitt liv.

Börja leva ditt liv. Idag. Nu. Genast. Lägg all kontroll av andra åt sidan, börja se dig själv. Titta dig i spegeln och konfrontera dig själv. Har du inga som helst fel och brister? Bara andra? Titta då i spegeln till du ser dina egna fel och brister. För ingen är felfri. Inte ens du. Inte jag heller. Men jag gör det bästa av situationen. Gör du det?

Det är förresten så jädra löjligt att sitta och kontrollera andra och sedan gnälla och klaga över vad de gör eller inte gör. Så jädra löjligt! Småaktigt. Barnsligt. Inte ens småbarnen är så larviga som den som hela tiden kontrollerar sin nästa och klagar över dennes tillkortakommanden. Egentligen är det ju bara dina egna tillkortakommanden som du gnäller över och projicerar över på andra. Eller hur? Ja, ta dig den där titten i spegeln igen...

se ditt lilla jag. Se hur ful du blir när du gnäller och skvallrar, fantiserar och hittar på om omgivningen. Ful! Bitter! Förgrämd! Vill du se ut så?

Så... starta om ditt liv idag. Börja lev. Sluta lägga dina fel och brister på andra. Ta tag i dem istället. Gör något positivt av livet. Du har inte alltid varit så gnällig och sur, betänk att du föddes positiv och glad. Med livsglädje. Upptäckarlust. Ta tillbaka det... och dela med dig av det istället för skvaller och skitsnack.

Och jag gör det jag ska göra! Just bara för att jag kan.

Det är mitt liv!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl underbart att få bejaka sitt jag, få utlopp för sina intressen och få göra det man verkligen VILL!!! Du gör helt rätt, och att det alltid dessvärre kommer finnas andra som tycker "si och så" (och som ALDRIG gör det de verkligen vill själva...) är bara att strunta i! =D Livet är här och nu - NJUT!!! =D

Trolda - kramar =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...