fredag 22 augusti 2014

Om jag nu ska göra en liten sammanfattning...

Sedan jag sluppit ut i friheten från det äktenskapliga fängelse jag hamnat i, och med all sorts misshandel... så har jag fått ett nytt liv. Jag har rest och vandrat och upplevt och levt ett liv i total frihet. Så underbart!

Jag har sett så mycket av området där jag nu bor så det går knappt att beskriva. Innan var det jobbet jag såg, och en del jaktmark. Inte mycket att hurra för.

Jag kanske kan säga att min frihet började när jag fyllde år. I mars månad. Fast än skulle mycket vatten rinna under broarna... mycket jädra tjafs. Än är det inte helt över, men någorlunda hanterbart och jag är fri att gå var jag vill och när jag vill och hur jag vill. Vill jag skutta så kan jag göra det, vill jag cykla kan jag det... jag har till och med åkt linbana rakt upp över ett berg... och funderar på att klättra upp för det också.

Men vi börjar med blommorna. Det som jag nu ser som mitt första frihetstecken. Blommorna till min födelsedag. Vackra. Vacker tanke bakom. Och de stod länge också. Mycket länge.

Sedan har jag:
* varit ute på otaliga vandringsexpedition... både med och utan kamera
* varit på Mannaminne
* vandrat i trollsländeland i midsommartid
* varit i Brynge
* varit vid Fors kraftverk
* bevistat invigningen av High Coast Art Valley
* varit i Hålviken
* varit vid Toppstugan
* besökt Själevads hembygdsgård
* besökt Örtagården i Köpmanholmen
* kursat i Dalarna
* besökt Villa Fraxinius
* ännu ett besök i Konstparken
* ännu ett besök i Brynge för att fota linblommor
* besök Sidensjö kyrka och hembygdsgård
* vandrat till Edsbodarna
* fotat ännu mer linblommor i Brynge
* fotat inuti Sidensjö kyrka, alltså ännu ett besök där
* besökt och fotat Shire-hästar, katter, och kor
* varit med och renoverat och stylat runt lekstugan på min tomt
* varit till Trysunda
* åkt linbana i Skuleberget
* varit till Ulvön
* bevistat bilutställning i Smöråker

och än är äventyren inte slut.

De flesta av dessa utflykter och äventyr kommer att bloggas separat med bilder.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...