lördag 30 augusti 2014

Mannaminne

Alldeles i början av juni var vi till anläggningen Mannaminne. Inte så långt borta. Fast jag hade aldrig varit där. Nu har jag varit där. Här har vi båten Lugnvik som strandat långt från vatten.
Detta fordon var väl också lite malplacerat. Och parkerat på fel sida om skylten.
Insekterna var av jätteformat. Tur att de i alla fall satt stilla och lät sig fotograferas. Fanns flera stycken av dem. Snyggt gjort.
Vi gick genom Lyckans portal. Att fylla på sin lycka är aldrig fel.
Hittade någons omklädningsrum. Fast denne någon var inte där. Var nog ute på uppdrag. Behövs säkerligen så skakig som världen är idag.
"Land du välsignade"... behövs. Inte bara på en skylt på ett hus. Skulle i så fall behöva massor med skyltar på alla hus.
Jag och Min Bästa begrundade öppettiderna för den här verksamheten. Funderar hur schemat ser ut...
Jag älskar sådana här ritningar.
Den här gillade jag. Döpte den omedelbart till... "att hänga av sig rocken och gå vidare". För de orden kom omedelbart i mitt huvud när jag såg den.
Annorlunda.
Stol för... ja, för vem. Man kan lugnt påstå att den är annorlunda i alla fall. Snygg... vet jag inte. Annorlunda. Inget jag vill ha i min bostad. Men på rätt ställe är den helt fantastisk.
En liten katt låg på bordet bredvid fågelstolen. Den tittade på mig som om jag väckte den ur de sötaste drömmar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...